Door het onderzoeken van de impact van billboards en reclame en hoe deze een impressie achterlaat op personen die langskomen voldoet dit onderdeel aan leerdoel 1:
User interaction (analysis & advice)
You analyse the user, the interaction, and the user experience, also taking state of the art interactive technologies into account. You select a suitable design process to be able to advise on UX interventions based on a validated UX design.
In dit document onderzoek ik hoe billboards en adverteerders de aandacht trekken van personen die voorbij lopen en hoe dit toepasbaar is op het narrowcasting project. Dit doe ik door middel van een trend analysis.
Er zijn veel voorbeelden van billboards die erg opvallen. Dit gebeurd op meerdere manieren. De maker van het billboard kan proberen de bekijker te shocken, wat een effectieve manier is om de aandacht te trekken. Ook kan er humor worden gebruikt, wat ook zorgt voor een grote hoeveelheid bekijkers. Daarnaast maken de meest effectieve billboards gebruik van heldere kleuren, hevig contrast en zeer grote letters om visueel op te vallen.
Wat betreft adverteren, kan er veel worden geleerd van bijvoorbeeld billboards. Aangezien ze hun boodschap binnen enkele seconden kunnen overbrengen, kan het narrowcasting-project profiteren van het bekijken van deze advertenties.
Een van deze voordelen is het gebruik van heldere en contrasterende kleuren om de aandacht te trekken van mensen die voorbij lopen.
De tweede bevinding is het gebruik van ‘out of the box’ en verrassende visuals. Een manier om dit te bereiken is door de inhoud te animeren.
Tot slot zorgt een groot lettertype ervoor dat iedereen het scherm van ver kan lezen. Aangezien de meesten niet zullen stoppen om de schermen zorgvuldig te lezen, moet de boodschap binnen enkele seconden worden overgebracht.
Over het algemeen moet een narrowcasting-platform zeer snel de aandacht trekken. De boodschap die moet worden overgebracht, moet kort en duidelijk zijn voor de lezer binnen enkele seconden. Ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen de informatie zien en deze direct begrijpen, zorgt ervoor dat het platform zeer opvallend is, terwijl de ingebedde boodschap in staat is om erkenning te genereren voor werknemers.
Heeft u vragen? Vul dit contactformulier in en ik laat u zo snel mogelijk iets weten!
Do you have questions or just want to have a coffee, feel free to leave a message!