Voor de eerste sprint heb ik in samenwerking met mijn groepsgenoten een grote brainstorm gedaan.
Hierbij zijn er een aantal ideeën die eruit springen, die we hebben uitgelicht in de eerste pitch voor de client Jumbo.
Jumbo riddles
De Jumbo riddles is een app gefocust op kinderen, waarbij er een raadsel is wat beantwoordt moet worden. Het antwoord op het raadsel is een product dat te vinden is in de Jumbo. De app kan eventueel geïntegreerd worden in de algemene Jumbo app. Een mogelijke extra is dat het oplossen van een raadsel leidt tot een beloning.
Jumbo Go
De Jumbo Go app is een variant op Pokemon Go. Het doel is om binding met Jumbo klanten te creëren door de klant te laten zoeken naar een bepaald product, wat vervolgens ‘gevangen’ kan worden zoals in de Pokemon Go app. Dit project maakt gebruik van de groeiende trend van AR.
Jumbo Live Scavanger Hunt
Dit project gaat om het vinden van producten. Ook voornamelijk gericht op jongere doelgroepen, is de Jumbo Live Scavanger Hunt een project dat erop gericht is om bepaalde, vaak onbekende producten in de winkel te vinden. In het project is een reward-systeem geïntegreerd. Het doel is om boodschappen doen leuker te maken, wat één van de grootste doelen is van Jumbo.
Jumbo Virtual Scavenger Hunt
De Virtual Scavenger Hunt is een vergelijkbaar idee als de Live Hunt, alleen dan met een app. In plaats van in de winkel zoeken naar producten, gebeurt dit via de scavenger hunt app. Het voordeel is dat het merk Jumbo buiten de fysieke winkels wordt gepromoot.
Store navigation
Ten slotte is er een idee voor het eenvoudiger maken om producten te vinden in de winkel. Door zowel individuele producten te kunnen vinden als een automatisch gegenereerde route kunnen laten maken via de app, is dit een veelzijdige oplossing. Hoewel het vereist dat Jumbo alle producten lokaliseert binnen alle winkels, maakt het de klantervaring wel vele malen beter en bovenal efficiënter.
De opdrachtgever had te kennen gegeven dat de oplossingen Live speurtocht en Navigation de grootste kanshebber zijn. Store Navigation is zelfs een idee waar Jumbo zelf al mee bezig is geweest.
De volgende sprint is het doel om één idee te hebben, en deze nog beter uit te werken. Door te convergeren is het de bedoeling om het beste idee over te houden en deze gedetailleerd uit te werken.
Heeft u vragen? Vul dit contactformulier in en ik laat u zo snel mogelijk iets weten!